Tendències digitals
La realitat durant i després de la pandèmia, així com els diferents esdeveniments que ens han esglaiat durant els últims anys han deixat palès la necessitat de la tecnologia en tots els àmbits de les nostres vides.
La digitalització d’àmbits com el de la salut o el comerç, fins a l’educació o el treball seran recordats com a canvis en la manera de viure d’una societat que s’ha vist obligada a adaptar-se a un nou món.
Tot indica que seguirem en aquesta línia de digitalització i innovació.
És per això que la demanda de perfils tecnològics en les empreses que puguin respondre i ser capaces de gestionar una atmosfera on la tecnologia és present permanentment creixerà i la societat veurà com a necessària l’adaptació a aquesta nova realitat.
Després d’analitzar les necessitats de la nova societat post-Covid i les dificultats que poden sorgir, els experts del Centre Universitari O-Tad (Centre Universitari de Tecnologia i Art Digital) han estudiat les sis tendències digitals clau per a aquest any 2022, les quals generaran nínxols clars d’ocupació al nostre país.
En primer lloc, les realitats esteses. Aquestes suposen ja avui dia una revolució en l’aspecte tecnològic. Estan transformant la manera en la qual coneixíem el concepte de programari en sectors com el sanitari i l’atenció hospitalària, el màrqueting i la publicitat o l’educació. Arriben també a la Indústria 4.0.
Les *Web3, xarxes descentralitzades on els usuaris són propietaris de les seves dades i de forma distribuïda mitjançant *blockchain els comparteixen són un concepte que cada vegada està guanyant més força en la societat. Exemples serien les *criptomonedas i els *NFTs (senar-fungible *tokens).
Seguint amb les *criptomonedas i relacionat amb les *Web3 apareix el concepte de *Game Finance (GameFi). Es tracta d’una combinació de finances, *tokens no fungibles i jocs *blockchain on els usuaris guanyen diners jugant sobre els elements digitals que es creen. D’aquesta manera es dona lloc a la compravenda d’aquests actius digitalitzats en les *Web3.
Els bessons digitals o digital *twins ja són una realitat més enllà de les pel·lícules de ficció. Sistemes que mitjançant una simulació a través d’ordinador representen el comportament d’un producte com una pala d’un aerogenerador o la turbina d’un avió als quals se’ls incorporen dades en temps real que poden captar-se amb sensors o tecnologies de *Big Data. Redueixen el risc, milloren els processos empresarials, optimitzen les operacions…
El món de la ciberseguretat també té novetats que aportar, i ara més que mai. Els atacs es repetiran i augmentar a mesura que l’ús de la tecnologia s’accentua -entre 2019 i 2020 va haver-hi un increment del 300%, d’acord amb l’Europol-. Les empreses continuaran sofrint en la seva pròpia pell els greus problemes que suposa un atac *ransomware (segrest digital) però posaran més mitjans per a evitar-los, vigilar-los i detenir-los.
Finalment, la intel·ligència artificial i les aplicacions relacionades amb ella creixeran més encara. Ja des de 2020 l’auge va ser notable amb sistemes com *GPT-3, en 2021 amb aplicacions com *GitHub *Copilot i al llarg d’enguany s’estan desenvolupant avanços en la traducció simultània de veu-veu en temps real, entre altres.
Des de Syltec treballem ja amb moltes d’aquestes tendències digitals, comptant amb projectes en Realitat Augmentada i Realitat Virtual, Intel·ligència Artificial o *Big Data, entre altres.
Ens mantenim al dia com a empresa en un món en continu canvi i ple d’avanços on la innovació i la tecnologia són, tant per a *Syltec com per a la societat, una cosa essencial avui dia.